آشنایی با رانا پلاس ؛ خودرو جدید ایران خودرو

آشنایی با رانا پلاس

جدید ترین سدان شرکت ایران خودرو رانا پلاس نام دارد که در ساخت آن از پلتفرم پژو 206 صندوقدار استفاده شده است. رانا از سال 1391 توسط ایران خودرو به بازار کشور عرضه شد و این شرکت از زمستان 1389 ، قصد دارد نسخه پلاس آن را راهی بازار کشور کند.

با آیومگ باشید تا نیم نگاهی به راناپلاس خودرو جدید ایران خودرو داشته باشیم:

معرفی رانا پلاس

رانا پلاس را باید نسخه ارتقایافته رانا بدانیم که هم یورو5 شده، هم به امکانات بیشتری مجهز شده و هم چندین تغییر ظاهری را تجربه کرده است و برخلاف رانا معمولی به عایق های صوتی مجهز است تا از نفوذ صدا به کابین خودرو جلوگیری شود، موتور و جعبه‌دنده این خودرو، تفاوتی با رانا معمولی نداشته باشد. ایران خودرو برای اولین بار از قرار گرفتن جعبه دنده 6 دنده دستی داخلی بر روی رانا+ خبر داد. همچنین امکان انتخاب جعبه دنده اتوماتیک بر روی این خودرو از مواردیست که ایرانخودرو به آن اشاره کرده است.

«عمده تغییرات صورت گرفته در این خودرو مربوط به تزیینات داخلی است. در این محصول، گرین و پنل جلو داشبورد تغییر یافته و کنسول میانی خودرو به صورت یکپارچه با طرح جدید ارایه خواهد شد، کلیدهای شیشه بالابر جلو و عقب جدید، کلید تنظیمات آیینه‌ها و آیینه برقی، مجموعه دسته دنده و دسته راهنما و دسته برف پاک کن نیز با طرح جدید است.»

سیدعلی قاضوی، مدیر پروژه خودروی رانا پلاس
رانا پلاس

براساس اطلاعات مندرج شده، از لحاظ مشخصات فنی تفاوتی میان رانا و مدل پلاس آن وجود ندارد و تغییرات تنها در نمای ظاهری خودرو و کابین آن اعمال شده است. با آمدن رانا پلاس، فعلا قرار نیست از رانا LX خداحافظی کنیم چراکه ایران خودرو می‌خواهد هردوی آنها را در سبد محصولاتش داشته باشد.

مطالب مرتبط با این پست

مشخصات فنی رانا پلاس

رانا پلاس

رانا پلاس نیز، همراه پیشرانه ۱۵۰۰ سی‌سی TU5 عرضه می‌شود تا قدرت ۱۰۸ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر فراهم کند. بیشترین قدرت این موتور در ۵۶۰۰ دوربردقیقه و نهایت گشتاور پس از ۴۰۰۰ دوربردقیقه تولید می‌شود. گیربکس شش سرعته MT و AMT، فرمان برقی و نیز برخورداری از موتور EC۵ در برنامه های تولید آینده این خودرو قرار دارد که پایان امسال به عنوان نسخه «سطح بالا» (High Level) عرضه خواهد شد.

مصرف سوخت ترکیبی این خودروها 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که مصرف سوخت مناسبی برای سدانی در این رنج قیمتی محسوب می‌شود. 

 گیربکس 6 دنده جدید که به سفارش ایران خودرو اما در شرکت نیرو محرکه ساخته شده، هم اکنون مراحل تست خود را پشت سر می گذارد و اگر تست ها خوب پیش برود در محصولات آینده ایران خودرو نیز از گیربکس 6 دنده ایران خودرو استفاده میشود.

قیمت رانا پلاس

رانا پلاس با توجه به آپشن‌های بیشتر، قطعا قیمت بالاتری نسبت به رانا خواهد داشت و احتمالا در محدود 100 میلیون تومان قیمت گذاری شود. بابک رحمانی، معاونت فروش و بازاریابی ایران خودرو در مصاحبه ای در مورد قیمت این خودرو گفت: “قیمت جدید اعلام شده برای رانا در جدول مورد نظر مربوط به نسخه جدید این خودرو است. در واقع این خودرو قیمتی شبیه به پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 دارد و دستگاه‌های نظارتی، نمونه جدید این خودرو را قیمت‌گذاری کرده اند”

قیمت رسمی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V8، حدود ۱۰۵ میلیون تومان است؛ اما در بازار آزاد به قیمت ۲۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

امکانات رانا پلاس

مهمترین تغیرات خودرو رانا+ نسبت به خودرو رانا به شرح زیر است:


  • فرمان برقی
  • نمایشگر لمسی
  • دوربین عقب
  • حسگر تصادف از پشت
  • کامپیوتر سفر با نمایشگر دیجیتالی تک‌رنگ
  • سقف شیشه‌ای ثابت
  • چراغ LED روشنایی روز
  • رینگ آلومینیوم
  • شیشه برقی
  • آینه بغل راهنمادار
  • ترمز ضد قفل (ABS) با سیستم کمکی (EBD)
  • کروز کنترل
  • صندلی‌های جدید (طرح پژو 207)
  • فرمان ویژه با کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز

اشتراک
Notify of
guest
0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده تمام کامنت ها